Za klijente sa RSŠ proizvodima
Pitanja i odgovori
- Hoće li RSŠ pripajanjem banci prestati postojati?
-
Da. Nakon pripajanja banci RSŠ više neće postojati kao kreditna institucija, odnosno trgovačko društvo. Pripajanje će se provesti 2. svibnja 2022. te će se RSŠ brisati iz sudskog registra.
-
- Hoće li se s prestankom postojanja RSŠ-a raskinuti svi postojeći ugovori s klijentima?
-
Ne. Postojeći ugovori i njihovi uvjeti i dalje ostaju na snazi.
-
- Tko će preuzeti prava i obveze iz ugovora koje je RSŠ sklopila s klijentima?
-
Sva prava i obveze RSŠ-a u potpunosti preuzima RBA banka.
-
- Moram li doći u banku ili RSŠ prije završetka procesa pripajanja?
-
Ne. Vezano za ugovorni odnos, ne morate dolaziti u banku, osim ako je došlo do promjene osobnih podataka. Tada je poželjno da klijenti RSŠ-a iste ažuriraju u bilo kojoj poslovnici RBA banke.
-
- Moram li sklopiti aneks postojećeg ugovora ili potpisati neku dokumentaciju radi pripajanja?
-
Ne. Nema potreba za sklapanjem aneksa ugovora ili bilo kakvom izmjenom dokumentacije kao niti za potpisivanjem dodatne dokumentacije.
-
- Mogu li sklopiti novi ugovor o stambenoj štednji nakon pripajanja banci?
-
Nakon pripajanja, više nije moguće sklopiti novi ugovor o stambenoj štednji niti će se isti nakon dospijeća (isteka) automatski produljivati.
-
- Hoće li mi se promijeniti uvjeti sklopljenih ugovora obzirom da se RSŠ pripaja banci?
-
Ne, svi uvjeti iz postojećih ugovora vrijede i dalje, do isteka postojećeg ugovornog roka.
-
- Hoće li banka izjednačiti visine kamatnih stopa iz sklopljenih ugovora sukladno kamatnim stopama koje ima u ponudi svojih proizvodi (neovisno je li riječ o štednji ili kreditu)?
-
Ne, uvjeti iz postojećih ugovora se neće mijenjati.
-
- Što će se dogoditi s ugovorima o stambenoj štednji koji dospijevaju nakon datuma pripajanja ?
-
Ugovori o stambenoj štednji koji dospijevaju nakon pripajanja (2.5.2022.) neće se automatski obnavljati, te će vam ušteđena sredstva biti na raspolaganju, o čemu ćete biti pisano obavješteni prije isteka roka štednje.
Po štednim ulozima, do dospijeća istog, priznat će vam se ugovorena kamatna stopa, a nakon dospijeća, s obzirom da nema automatskog produljenja, obračunava se kamata po viđenju dok ne podignete ušteđena sredstva.
-
- Kako će se isplaćivati stambena štednja koja glasi na malodobno dijete?
-
Isplata štednje za malodobno dijete isplaćivati će se sukladno Obiteljskom zakonu.
-
- Hoću li zadržati pravo na državna poticajna sredstava (DPS)?
-
Da, svim klijentima koji su zadovoljili uvjete, DPS će biti isplaćena sukladno Zakonskim uvjetima.
-
- Koji iznos depozita mi je osiguran nakon pripajanja RSŠ-a banci obzirom da su mi prije pripajanja i u banci i u RSŠ-u osigurana sredstva do 100.000 EUR (ukupno 200.000 EUR)? Npr. ako trenutno imam depozitna sredstva u banci u visini 80.000,00 EUR (kompletno osigurano), a u RSŠ-u 40.000 EUR (kompletno osigurano).
-
Prema Zakonu o sustavu osiguranja depozita, osigurana su depozitna sredstva do 100.000 EUR po kreditnoj instituciji.
Trenutno (prije pripajanja) vaša su depozitna sredstva u banci i u RSŠ-u osigurana do 100.000 EUR (zajedno 200.000 EUR) budući da se radi o dvije kreditne institucije, a za svaku vrijedi pravilo osiguranja depozita do propisanih 100.000 EUR.
Nakon pripajanja RSŠ-a banci, dolazi do prestanka postojanja RSŠ-a kao samostalnog poslovnog subjekta. Tada su opet osigurani sveukupni depoziti u banci (uključujući i pripojeno stanje iz stambene štedionice) do visine 100.000 EUR. U navedenom primjeru će, nakon pripajanja, biti osiguran iznos do 100.000 EUR, iako vaša ukupna depozitna sredstva u banci iznose 120.000 EUR.
-
- Mogu li podnijeti zahtjev za prijevremenu djelomičnu ili konačnu otplatu RSŠ stambenog kredita?
-
Naravno. Svaki klijent ima pravo podnijeti zahtjev za prijevremenu djelomičnu ili konačnu otplatu RSŠ stambenog kredita neovisno o procesu pripajanja RSŠ-a banci.
-
- Što ako želim otkazati ugovor o stambenoj štednji prije isteka ugovorenog roka?
-
Ugovor o stambenoj štednji možete otkazati u svako doba, bez otkaznog roka, putem Zahtjeva za otkaz ugovora o stambenoj štednji, slijedom čega će vam se isplatiti ušteđevina s ugovorenom pripadajućom kamatom obračunatom do datuma otkaza ugovora.
Ako želite otkazati ugovor prije isteka ugovornog roka od 60 mjeseci, a u periodu od 3 mjeseca po primitku Obavijesti o pripajanu RSŠ Banci, neće vam se obračunati kamata po viđenju ili kamata izdržanog roka štednje nego ugovorena redovna kamata.
-
- Na koji račun mogu prenijeti svoju štednju?
-
Svoju štednju možete prenijeti isključivo na račun koji ima IBAN (ako želite prijenos na žiro račun, vodite brigu o tome da ćete na takav priljev po žiro računu platiti porez).
-
- Mogu li prenijeti raspoloživu stambenu štednju iz RSŠ u drugu Stambenu štedionicu?
-
Naravno. Imate pravo, unutar 3 mjeseca po primitku Obavijesti o pripajanju RSŠ banci, prenijeti sredstva u drugu stambenu štedionicu, bez naknade. Neće vam se obračunati niti naplatiti naknada za Prijenos raspoložive stambene štednje u drugu Stambenu štedionicu.
Nakon isteka 3 mjeseca od primitka Obavijesti o pripajanju RSŠ banci, i dalje imate pravo prenijeti sredstva u drugu stambenu štedionicu uz naplatu naknade (naknada se obračunava sukladno Odluci o visini naknada za usluge).
-
- Imam li pravo na ustup Ugovora o stambenoj štednji?
-
Da, imate pravo na ustup Ugovora o stambenoj štednji. Tijekom 3 mjeseca od primitka Obavijesti o pripajanju RSŠ banci, neće se obračunavati niti naplaćivati naknada za Ustup ugovora članu obitelji. Nakon isteka navedenog perioda, naknada će se naplaćivati sukladno Odluci o naknadama.
-
- Imam li pravo na izmjene Ugovora o stambenoj štednji?
-
Na žalost, od 01.05.2022. nemate pravo na izmjenu financijskih uvjeta po postojećim ugovorima.
-
- Kako ću dalje uplaćivati svoju stambenu štednju ili anuitet stambenog kredita?
-
Svoju stambenu štednju ili anuitet stambenog kredita možete i dalje uplaćivati putem internetskog ili mobilnog bankarstva te u poslovnicama RBA.
Ako samostalno uplaćujete na stambenu štednju ili stambeni kredit, molimo vas da vodite računa o promjeni naziva odnosno IBAN-a primatelja:
• Novi primatelj: Raiffeisenbank Austria d.d. Zagreb
• Novi IBAN: HR0624840081000000013
• ako uplaćujete stambenu štednju, upišite model HR02, a poziv na broj odobrenja (PBO) 0911 - deseteroznamenkasti broj ugovora stambene štednje
• ako uplaćujete stambeni kredit, upišite model HR02, a poziv na broj odobrenja (PBO) 0912 - deseteroznamenkasti broj ugovora o kredituAko broj ugovora stambene štednje ili kredita sadrži manje od deset znamenki, ispred broja ugovora upišite onoliko nula koliko znamenaka nedostaje (npr. ako je broj ugovora 1234567, vi upišite 0001234567).
Ako uplate radite u poslovnicama Banke, nema potrebe imati podatke o novoj konstrukciji računa.
-
- Trebam li promijeniti trajni nalog?
-
Da, molimo vas. Ako imate ugovoren trajni nalog u RBA, pozivamo vas da se do 01.05.2023., javite u najbližu poslovnicu RBA radi ažuriranja novih instrukcija za plaćanje.
Ako imate trajni nalog ugovoren u drugoj banci, molimo da se javite u poslovnicu vaše banke kako biste dali nove instrukcije za plaćanje i izmijenili ugovoreni trajni nalog s novim podacima za uplatu.
-
- Kako mogu saznati stanje svoje stambene štednje?
-
Stanje stambene štednje i stambenog kredita možete saznati u svakoj poslovnici.
Stanje kredita je vidljivo na internetskom bankarstvu i mojaRBA za korisnike bančinih online servisa.
-
- Hoće li mi sredstva sa stambene štednje po njenom isteku automatizmom biti uplaćena na moj tekući račun ili moram nešto poduzeti?
-
Kao i do sada, nakon primljene obavijesti o isteku stambene štednje potrebno je popuniti Zahtjev za isplatu sredstava stambene štednje te će Banka sredstva isplatiti na račun naveden u Zahtjevu.
-
- Kako mogu dobiti Potvrdu o isplaćenom primitku, dohotku, uplaćenom doprinosu, porezu na dohodak (i prirezu) za prošlu godinu?
-
Izdavanje Potvrde možete zatražiti online slanjem zahtjeva putem kontakt forme koju možete pronaći na web stranici Banke ili pozivom na RBA INFO telefon 072 62 62 62 ili u bilo kojoj poslovnici Banke.
-
- Ako sam trenutno u inozemstvu i ne mogu doći do poslovice banke, kako mogu doći do svojih sredstva stambene štednje? Kako mogu opunomoćiti nekoga za isplatu stambene štednje?
-
Ukoliko niste u mogućnosti doći osobno u poslovnicu banke zbog boravka u inozemstvu, raspolaganje sredstvima stambene štednje može se provesti i putem Punomoći ovjerene u diplomatsko/konzularnom predstavništvu RH. Navedenom Punomoći možete drugu osobu opunomoćiti da u Vaše ime podnese pismeni Zahtjev i primi sredstva stambene štednje na svoj račun. Nakon što ovjerite Punomoć te istu pošaljete opunomoćeniku, opunomoćenik temeljem originala Punomoći u poslovnici Banke podnosi Zahtjev. Ukoliko potpis ovjeravate u Veleposlanstvu RH, nije potreban Apostille/nadovjera jer je ovjera u veleposlanstvu izjednačena sa ovjerom u RH. Ukoliko iz nekog razloga ne želite ili ne možete ovjeriti Punomoć u diplomatskom/ konzularnom predstavništvu RH, potpis možete ovjeriti kod one institucije koja je nadležna za ovjeru potpisa sukladno propisima države u kojoj se obavlja ovjera (npr. notar). Za ovako ovjerenu Punomoć potrebno je provesti postupak legalizacije kojim se potvrđuje vjerodostojnost pečata i potpisa službene osobe koja je izvršila ovjeru potpisa, nadovjerom/Apostille dokumenta. Nadovjera isprava nije potrebna za države s kojima Republika Hrvatska ima potpisane ugovore o pravnoj pomoći i koji oslobađaju legalizaciju isprava radi uporabe u drugoj državi ugovornici. Obrazac Punomoći može se dobiti na e-mail adresu klijenta koja je registrirana za komunikaciju.
-
- U kojem roku mogu očekivati isplatu sredstava stambene štednje nakon što podnesem Zahtjev za isplatom? Kada isplaćujete sredstva stambene štednje nakon podnošenja Zahtjeva?
-
Sukladno Općim uvjetima poslovanja RSŠ, za isplatu je propisan maksimalan rok od 3 mjeseca od dana primitka zahtjeva klijenta. U pravilu, isplata se provodi u roku od nekoliko dana od dana zaprimanja zahtjeva klijenta koji je ispravno popunjen.
-
- Da li se obračunava naknada za otkaz ugovora prije isteka ugovornog roka stambene štednje? Kolika je naknada za otkaz ugovora prije dospijeća ugovora?
-
Ako se ugovor otkazuje prije isteka ugovornog roka odnosno dospijeća ugovora, ne obračunava se naknada za otkaz ugovora.
-
- Ako imam ugovoreni trajni nalog po ugovoru o stambenoj štednji koju otkazujem, da li se trajni nalog otkazuje automatski sa otkazom ugovora?
-
U slučaju da imate ugovoren trajni nalog po ugovoru stambene štednje koji otkazujete, sami treba ukinuti trajni nalog u banci u kojoj je trajni nalog ugovoren. Ukoliko je trajni nalog ugovoren u RBA, potrebno je djelatnici to napomenuti pri podnošenju zahtjeva za isplatu.
-
- Koji je postupak u slučaju smrti stambenoj štediše?
-
U slučaju smrti vlasnika stambene štednje, prava i obveze po osnovi ugovora stambene štednje prelaze na nasljednika, a Banka ima pravo zahtijevati da joj nasljednik predoči pravomoćno rješenje o nasljeđivanju odnosno neki drugi pravno valjani dokument. Prava i obveze iz stambene štednje postaju predmet nasljeđivanja samo onda ako se nasljednici do završetka ostavinske rasprave dogovore da će jedan od njih preuzeti ta prava i obveze. Ako potencijalni nasljednici ne postignu dogovor o preuzimanju prava i obveza iz ugovora o stambenoj štednji, ugovor o stambenoj štednji otkazuje se, a u ostavinsku masu ulazi samo ušteđeni iznos s obračunatim kamatama do donošenja pravomoćnog rješenja o nasljeđivanju.
-
- Što se događa sa DPS-om (državnim poticajnim sredstvima) ukoliko izgubim državljanstvo?
-
U slučaju gubitka državljanstva štediše kod štednje kraće od 60 mjeseci, Ugovor se otkazuje, a DPS se vraća u Ministarstvo financija. U slučaju gubitka državljanstva štediše kod štednje duže od 60 mjeseci, Ugovor se otkazuje, štediša zadržava pravo na DPS ostvaren u razdoblju od prvih 60 mjeseci, a DPS ostvaren nakon toga se vraća u Ministarstvo financija.
-
- Zakonski zastupnik sam po dječjem ugovoru stambene štednje. Kako mogu doći do sredstva stambene štednje? Kako se otkazuje dječji ugovor o stambenoj štednji?
-
Otkaz dječjeg ugovora o stambenoj štednji na kojem se u trenutku otkaza nalaze ušteđena sredstva manje vrijednosti (do 1.327,23 EUR), radi se na zahtjev onog roditelja odnosno zakonskog zastupnika, koji je ugovarao dječju štednju. Zakonski zastupnik u poslovnici Banke podnosi zahtjev za isplatu. Isplata sredstava može se provesti na drugi račun djeteta ili na račun roditelja koji je na ugovoru naveden kao zakonski zastupnik. Otkaz dječjeg ugovora o stambenoj štednji na kojem se u trenutku otkaza nalaze ušteđena sredstva u iznosu većem od 1.327,23 EUR, zahtjev za isplatu u poslovnici Banke potpisuju oba roditelja. Isplata sredstava na drugi račun djeteta otvorenog u Banci ili u nekoj drugoj banci iznimno je dozvoljena bez odluke nadležnog suda, uz suglasnost oba roditelja te dokaz da je račun na koji se provodi isplata u vlasništvu djeteta.
-